Kaj lahko sami naredimo za zdravje oči?

Če bi radi preprečili slabšanje vida in preventivno poskrbeli za zdravje svojih oči, spoznajte dejavnike, ki lahko izrazito vplivajo na izboljšanje očesnega vida in bolezni oči. Zgodnja preventivna in skrb za zdravje oči sta bolj učinkoviti kot naknadno zdravljenje že odkritih in razvitih bolezni.

Previdnost ni nikoli odveč, zato se je treba zavedati, kaj lahko za zdrave oči storite sami. Z upoštevanjem 10 enostavnih priporočil boste svojim očem pomagali, da bodo ostale zdrave, s tem pa boste pripomogli tudi k boljšemu vidu.

10 nasvetov za zdrave oči

  1. Skrbite za zdravo prehrano. Vitamina C in E, cink, lutein in omega-3-maščobne kisline zmanjšujejo tveganje za razvoj sive mrene in degeneracije očesnega ozadja.
  2. Opustite kajenje. Če kadite, čim prej prenehajte, saj kajenje škoduje očem in trajno kvari vid. Raziskave dokazujejo, da so očesna obolenja, kot so degeneracije makule, siva mrena in uveitis, dva- do trikrat bolj pogosta pri kadilcih.
  3. Zaščitite oči pred neposredno izpostavljenostjo soncu in s tem UV-žarkom. Sončna očala niso le modni dodatek. So nujna zaščita za oči, ki zmanjšuje možnost okvare mrežnice in nastanka sive mrene.
  4. Pričnite uporabljati očala tudi kot zaščito pri delu. Poškodbe oči pri dnevnih opravilih, kot so košnja, sekanje, zabijanje s kladivom in podobno, so izredno pogoste in lahko v najslabšem primeru privedejo tudi do popolne izgube vida.
  5. Izogibajte se prekomerni uporabi senčil za oči in trepalnice. Najnovejše raziskave kažejo, da ličila povzročajo kronično vnetje Meibomovih žlez, ki skrbijo za produkcijo solz in vlaženje oči. V primeru suhih oči se svetuje prekinitev uporabe kozmetike za oči.
  6. Izogibajte se prepogosti uporabi kontaktnih leč, vsaj nekaj dni tedensko uporabljajte očala. To zmanjšuje možnost za vnetja roženice in razvoj kroničnih bolezenskih sprememb roženice.
  7. Bodite pozorni na očesne težave, ki lahko nakazujejo pojav bolezni. Nenadni pojav zamegljenega vida, dvojni vid, bliskanje v očeh, oženje vidnega polja, občutek zavese v očeh so vse znaki, ki nakazujejo na možnost resnega očesnega obolenja. Z zgodnjim odkritjem in zdravljenjem v mnogih primerih lahko preprečimo trajno okvaro vida.
  8. Omejite prekomerno neprekinjeno delo z računalnikom, saj povzroča utrujenost in napenjanje oči ter lahko poslabša vidno ostrino, tako pri gledanju na daljavo kot na bližino. Vsem, ki veliko delate z računalnikom, se svetuje, da imate v primeru dioptrije primerno predpisana očala, priporočajo se leče s filtrom modre svetlobe, tisti z že razvito starostno daljnovidnostjo pa uporabljajte pisarniška očala. Pravilo 20-20-20 poskrbi, da se pri delu z računalnikom oči počasneje utrudijo. Vsakih 20 minut dela z računalnikom poglejte v daljavo, vsaj 20 metrov daleč, za 20 sekund. Tako se sprostijo oči in očesne mišice za bližinski vid.
  9. Po 40. letu starosti se svetuje, da enkrat letno opravite preventivni pregled oči. Tak pregled vključuje merjenje očesnega tlaka ter pregled očesnega ozadja in sprednjih delov očesa. Zgodnje odkritje bolezenskih sprememb ali povišanega očesnega tlaka, še ko je obolenje asimptomatsko in vid popoln, bistveno zmanjša tveganje za napredovanje teh bolezni in nastanek nepopravljive okvare vida.
  10. Skrbite za splošno telesno zdravje. Mnoge bolezni, kot so sladkorna bolezen, povišan krvni tlak, bolezni ščitnice, povišan holesterol, če jih ne zdravimo, puščajo tudi posledice na očeh in lahko prispevajo k slabšemu vidu.

Zdrav način življenja

Dober vid lahko v veliki meri ohranimo že, če preventivno skrbimo za svoje splošno zdravje in dobro počutje. Zgodnje odkritje očesne bolezni lahko v veliki meri zmanjša tveganje za razvoj resnejših obolenj in dolgotrajnih posledic na vidni ostrini. S tem, ko sledimo določenim smernicam zdravega življenja, se zdravo prehranjujemo ter ohranjamo dobro fizično in psihično počutje, nezavedno pozitivno vplivamo tudi na svoj vid in zdravje oči.


NAJNOVEJŠI PRISPEVKI