INTERVJU

T. M. Elšnik: Z dobro fizično pripravo lahko zmanjšamo možnost za nastanek poškodb.

Tim Max Elšnik je že pri 17 letih okusil čar igranja v angleški ligi. Danes Tim ponovno igra v Sloveniji kot kapetan NK Olimpije, v vlogi kapetana pa bo igral tudi na prihajujočem evropskem prvenstvu do 21 let.

Pogovarjali smo se s kapetanom nogometne reprezentance do 21 let, Timom Maxom Elšnikom. V pogovoru nam je zaupal, kako je bilo tako zgodaj okusiti angleški nogomet in opisal glavne razlike med slovenskim ter angleškim nogometom. Z nami je delil tudi nekaj misli pred prihajajočim evropskim prvenstvom za igralce do 21 let.

Ste že kaj nestrpni pred začetkom evropskega prvenstva do 21 let?

Ja, prvenstvo se hitro bliža in prve tekme so že pred vrati. Igralci se trenutno še poskušamo fokusirati na klubska tekmovana, a je nekje v ozadju misli prisotno tudi že evropsko prvenstvo. Gre za velik dogodek, ki ga je težko ignorirati. 

Žreb skupinskega dela je Sloveniji namenil dve svetovni sili. Italijo in Španijo, tekmec pa bo tudi Češka. Kakšna so vaša pričakovanja pred prvenstvom?

Dobili smo zelo težko skupino a menim, da na tem prvenstvu lahka skupina sploh ne obstaja. Po drugi strani je morda še bolje, da na prvenstvu igramo proti velikim reprezentancam in velikim nogometnim imenom in se s svojo igro dokažemo. Nasprotnikov se ne bojimo, saj smo tudi že v preteklosti pokazali dobro igro proti Nemčiji in Rusiji, s katerima smo se kosali enakovredno. Nogomet je igra pri kateri se lahko marsikaj zgodi. Potrebno je iti le iz tekme v tekmo in na vsaki iztržiti čim boljši rezultat, potem pa bomo videli kaj nam to prinese.

V zadnjem letu se je zaradi bolezni covid-19 potek treningov, priprav in tekem bistveno spremenil. Tudi letošnje prvenstvo bo specifično. Kako ste se privadili na to?

Vemo, da vsi živimo v nekem čudnem obdobju, v obdobju koronavirusa. Večino časa preživljamo doma in se poskušamo izogibati večjim druženjem. S športnega vidika je največja razlika v tem, da ni gledalcev na tribunah. Pri treningih nismo imeli velikih težav. Če se je izkazalo, da je kateri od soigralcev zbolel se ga je napotilo v izolacijo za 10 dni, sicer pa so tako treningi kot tudi tekmovanja v Prvi slovenski ligi potekala nemoteno. Za nižje lige in mlajše selekcije žal ne moremo reči enako. Zadnje priprave so bile sicer zelo specifične saj so bila potovanja v tujino rizična. Pri nekaterih klubih je zaradi potovanj prihajalo do težav. V našem klubu smo imeli srečo saj se je vse izteklo brez zapletov.

Kakšen je občutek igrati pred praznimi tribunami?

Tudi brez navijačev se moramo obnašati profesionalno. Še vedno moramo dati vse od sebe, tudi če ni navijačev, ki nam med samo tekmo lahko dodajo kanček moči s svojim spodbujanjem. Podporo navijačev pa lahko igralci občutimo prek socialnih omrežij, ko vidimo njihova sporočila, komentarje, ko pravijo, da bi si tudi sami želeli biti zraven ob naših tekmah.

Vir: NZS

Kako pa skrbite za zdravje v času pandemije?

Držimo se osnovnih ukrepov pri preprečevanju širjenja virusa. Razkuževanje rok, nošenje mask, sploh v zaprtih prostorih, manj druženja ter manj osebnih stikov v privatnem življenju. 

Kako se razlikujejo vaši treningi v pripravljalnem in v tekmovalnem obdobju?
V pripravljalnem obdobju so treningi pogostejši in intenzivnejši. V pripravljalnem delu sezone je potrebno zgraditi dobro telesno pripravljenost, saj imamo med sezono ogromno tekem. Dobra fizična priprava igralcem pomaga tudi zmanjšati možnosti za nastanek poškodb.

Med samo sezono je veliko več taktičnega dela. Več je taktične priprave na naslednjega nasprotnika in ni več toliko fizičnih naporov kot v pripravljalnem delu sezone.

V preteklosti ste igrali tudi v Angliji. Kakšne pogoje za trening ima igralec tam?

V Angliji imajo res ogromne trening centre. Imajo tudi po 20 travnatih površin, fitnese, bazene, savne in vse kar profesionalni športnik potrebuje za svoj razvoj. Na igralcu je potem ali te pogoje dobro izkoristi ali ne. V Sloveniji si takih pogojev žal vsi klubi ne morejo privoščiti, a se tudi tukaj klubi trudijo po svojih zmožnostih in igralcem zagotavljajo najboljše možne pogoje ter jim s tem pomagajo napredovati, da se  kateremu od igralcev morda uspe prebiti v tujino kjer je nogomet na višjem nivoju. Razlika je tudi v številu uslužbencev v samem klubu. V tujini govorimo o tako visokem številu uslužbencev, da si je to kar težko predstavljati. Upam, da se bo čez čas tudi v Sloveniji nogomet razvil in bodo igralci slovenskih lig doživeli občutek, ki ga lahko dobiš v večjih klubih v tujini.

Kaj iz Anglije bi bilo po vašem mnenju dobro vpeljati tudi v slovenski nogomet?

Morda je Anglija glede tega zelo specifična saj se veliko dela na fizični pripravi v fitnes centrih. Angleški klubi imajo zelo naporen tempo. Klubi poleg lige igrajo še tri pokale, tisti večji klubi pa tudi evropska tekmovanja. Takemu tempu lahko igralci sledijo predvsem zaradi dobre fizične priprave, medtem ko imamo v Sloveniji v nekaterih klubih določene trenerje, ki ne zaupajo takemu načinu dela. Menim, da je dobra fizična pripravljenost pomembna tudi pri preprečevanju poškodb in bi se na njej moralo delati že pri mlajših selekcijah.

Želel bi si tudi, da bi pri nas imeli bolje urejeno tudi prehrano, da bi se člani celotne ekipe pred in po treningih zbrali ter skupaj pojedli obrok. Na ta način se ustvarjajo tudi dobri odnosi v ekipi.

Kakšno pa je sodelovanje med medicinskim osebjem in igralci v Angliji?

Na voljo smo imeli ekipo trinajstih ali štirinajstih zdravnikov. Bili so izredno izobraženi, klub pa jih je redno pošiljal na nova izobraževanja. Menim, da je nadgrajevanje znanja zelo pomembno saj se tudi medicina zelo hitro spreminja. Tudi v Sloveniji bi si želel več tega.

Ste imeli v vaši karieri kakšno poškodbo?

Nič zelo resnega. Imel sem par ruptur mišic ob katerih sem bil odsoten mesec ali dva.

Kako pa vzdržujete dobro telesno pripravljenost?

Veliko treniram individualno s trenerjem, ki z nami sodeluje tudi v reprezentanci. Pogosto obiskujem tudi razne terapije in tretmaje. Menim, da je zelo pomembno, da športnik vlaga v svoje telo, saj je od tega odvisna njegova celotna kariera. Potrebno je tudi paziti na dovoljšno količino spanca in na prehrano. Le na tak način lahko tudi starejši igralci ohranijo vrhunski nivo pripravljenosti. Tukaj imam v mislih predvsem Ronalda, Messija ter Ibrahimovića.

Ali imate kakšne omejitve pri prehrani?

Nimam omejitev. Vse je odvisno koliko si prehrano omejim sam. Izogibam se hitri prehrani in ostali nezdravi prehrani. Dan pred tekmo poskušam zaužiti dovolj ogljikovih hidratov, ki jih med samo tekmo pokurim. Po tekmi pa mi je pomembno, da čim prej zaužijem obrok in s tem »nahranim« mišice.

Kakšne so vaše splošne smernice za zdravo življenje. Kaj bi priporočili ljudem?

Pomembno je gibanje. Ali je to kakšen šport ali zgolj sprehod s psom. V času korone so se zaprli fitnesi in ljudje so bili omejeni na svoje občine, tako da niso imeli vsi dostopa do športnih aktivnosti. Dober trening pa lahko izvedemo tudi doma in tako naredimo nekaj za sebe. Pomembna pa je tudi pravilna prehrana. Če spremeniš prehrano se lahko to na tvojem telesu v mesecu ali dveh to že pozna. Ob uživanju zdrave prehrane pa se tudi počutiš bolje, bolj zdravega in z več energije.

Nam zaupate vaše cilje v nadaljevanju vaše kariere?

Kratkoročni cilj je, da nadaljujem z dobro igro v klubu in osvojiti naslov prvaka z Olimpijo. V marcu pa si želim, da se z reprezentanco pokažemo v dobri luči, da igramo samozavestno in se prebijemo v naslednji del tekmovanja.

Moj dolgoročni cilj je zaigrati za A reprezentanco in da se morda uvrstimo na katero od večjih tekmovanj. Na klubskem nivoju pa si želim ponovno zaigrati v Angliji in se dokazati na visokem nivoju.